Lawrence Foster dirijeazã octetul op.7 din George Enescu
Lui Lawrence Foster i se datoreazã în mare mãsurã actuala recunoastere mondialã a creatiei enesciene, gratie discografiei impresionante, realizatã de dirijorul de origine americanã cu
suportul financiar al Principelui de Monaco. La pupitrul ansamblului ce a interpretat Octetul de coarde (în 29 octombrie), Foster a provocat un succes enorm în sala arhiplinã a UdK. Personal, recunosc cã mi s-a schimbat perceptia
asupra timpuriei capodopere enesciene, dupã aceastã versiune dramaturgicã diversã, dinamicã, sonor tensionatã. Muzica interpretatã astfel te tinea cu sufletul la gurã, te emotiona visceral: dupã
reactia publicului, emotia nu a fost doar a mea... Si ea s-a potrivit perfect finalului celor patru zile dedicate memoriei lui George Enescu la Berlin.
Valentina Sandu-Dediu
Eine schwebende, sich endlos verzweigende, irgendwie ungreifbare Melodie: So beginnt George Enescus Oktett, ein Geniestreich des 19-jährigen im Jahre 1900. In kunstvoller Kontrapunktik nähert sich die Musik später der Klangsinnlichkeit und triumphalen Gestik eines Richard Strauss, ebenso gut kann sie jedoch subtile Dissonanzen streifen, wie sie Arnold Schönberg etwa in seinem Sextett Verklärte Nacht verwandte.
In einer Interpretation vorwärtsdrängender Spannung betonte der Enescu-erfahrene Lawrence Foster dieses Moment des ambivalenten Schwankens zwischen Romantik und Moderne, setzte damit den grandiosen Schlusspunkt der Konzerte in der Universität der Künste.
Isabel Herzfeld, Deutschlandfunk 31.10.2005
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